Gyvenimo kasdienybėje ieškant unikalumo visada reikia turėti gerą siuvėją. Ilgus metus Dovilė Krasauskienė gyveno kūryba, tačiau savo asmeninį aprangos stilių ir individualius sumanymus išpildydavo, vis ieškodama to žmogaus – siuvėjo (-os), kuris jos sumanymus ne tik suprastų, bet ir tobulai įvykdytų. Galiausiai pati išmokusi siūti rūbų kūrėja Dovilė Krasauskienė žino, kad svajonę nuo jos įgyvendinimo skiria labai nedaug – užtenka drąsos ir pasinaudoti progomis, kurias dovanoja gyvenimas. Pastarosios Dovilei padėjo sukurti mylimą ir šiandien sėkmingai augantį urban stiliaus aprangos prekės ženklą „Suvio“.
Padovanotos individualios siuvimo pamokos padėjo atrasti save bei savo kūrybos kryptį
Paklausta, kada prasidėjo „Suvio“ kūrybinė kelionė, Dovilė sako, kad prekių ženklo gyvavimo negalima atskirti nuo jos pačios pasirinkimų ir visą tą laiką lydėjusios kūrybos. Moteris tik labai retu atveju įsigydavo rūbus parduotuvėse, nes visą gyvenimą vertino unikalumą, autentiškumą, savitumą. Kol dar nemokėjo siūti, kūrėja teigia visuomet bėgdavusi pas siuvėjas su savo susigalvotomis rūbų idėjomis ir vis naujais audiniais.
„Dovilė sako, kad prekių ženklo gyvavimo negalima atskirti nuo jos pačios pasirinkimų ir visą tą laiką lydėjusios kūrybos.“
Galiausiai vizitų pas siuvėjas Dovilei nebeprireikė, kai prieš bemaž dešimtmetį gimimo dienos proga gavo dovanų rinkinį, kurio dėka ji galėjo pasirinkti lankyti siuvimo kursus. Nusprendusi pabandyti, kūrėja pasinėrė į magišką siuvimo subtilybių ir profesionalumo paieškų pasaulį.
„Tuomet pagalvojau, o kodėl nepabandžius? Rankdarbiai mane lydėjo visą gyvenimą. Taip paeiliui baigiau vienus, antrus kursus. Pradėjau mokytis rūbų modeliavimo, konstravimo. Dar vėliau lankiau individualias siuvimo pamokas. Kuo daugiau žinių sėmiausi, tuo labiau „vežė“ ši veikla ir supratau, kiek dalykų dabar galiu įgyvendinti, kurie seniau sukosi galvoje ir likdavo tik idėjomis, neradus, kas apsiimtų įgyvendinti“, – pradžia dalinasi moteris.
Įgijusi solidų siuvimo įgūdžių kraitį, Dovilė vis daugiau siuvo sau, draugėms, savo vyrui. Gimus dukrai, ji pradėjo siūti ir vaikiškus rūbus. Tuomet kūrėja buvo ypač atvira eksperimentams, idėjų gryninimuisi, kol sudėliojo savo veiklos paveikslą – apie ką norėtų kurti savo būsimą prekės ženklą. Kaip pasakoja pati, prioritetines kryptis užėmė patogumas ir komfortas, tačiau ieškojo savitumo, kuris leistų nesupanašėti su kitais prekių ženklais. Dabar „Suvio“ rūbai pasižymi neeiliniais modeliais, karpiniais, daug dėmesio skiriama tvarumo idėjų įgyvendinimui, kuris itin svarbus augančiam prekių ženklo gerbėjų ratui.
„Suvio“ rūbai pasižymi neeiliniais modeliais, karpiniais, daug dėmesio skiriama tvarumo idėjų įgyvendinimui, kuris itin svarbus augančiam prekių ženklo gerbėjų ratui.
„Siuvinėjimas ir karpymas ant rūbų atsirado tuomet, kai norėjau įsigyti autentišką džemperį su mylimos veislės augintinio atvaizdu. Deja, tokio niekur neradau, tad teko susikurti pačiai. Taip gimė pirmasis ir pats mylimiausias džemperis „Mano mylimas cvergas“. Vėliau kilo poreikis įamžinti ir vaikų mylimus herojus ar konkrečius užrašus ant vaikiškų rūbų. Tad viena iš svarbių „Suvio“ kūrybos krypčių – unikalus rūbo siuvinėjimas, atspindintis asmeninį herojų, mylimą augintinį, mėgstamiausią vaiko žaislą ar netgi užrašą, citatą“, – sako Dovilė.
Atsakingas dėmesys ne tik grožiui, bet ir kokybei
Prekės ženklas „Suvio“, pasak Dovilės, turi labai aiškią misiją – kurti patogius, jaukius, savitus, tačiau paprastus rūbus. Tai reiškia, kad nemažai laiko kūrėja praleidžia atrinkinėdama medžiagas ir kurdama modelius, kurie pavergė ištikimą prekės ženklo auditoriją.
„Labai vertinu patogumą, tad atsižvelgiu ne vien į modelius. Kurdama rūbus, renkuosi tik aukščiausios kokybės medžiagas, testuoju ir tik tuomet paleidžiu į rinką. Rūpinuosi siuvimo detalėmis, kiekvieną siūlę kruopščiai išlyginame ir paruošiame, kad būsimam rūbo savininkui užsidėti rūbą pirmą ir kiekvieną sekantį kartą būtų maksimalus komfortas“, – pasakoja kūrėja.
„Jeigu reikėtų apibūdinti vienu žodžiu „Suvio“ prekių ženklą, galvoje iš karto skamba žodis “meilė”. Viskas, kas gali būti pasiūta su meile ir iš meilės. Tai autentiškas, vienetinis kūrinys, su kuriuo jautiesi išskirtinis, bet tuo pačiu visiškai savimi.”
Vienas gražiausių iš klientų gautų komplimentų, kurį pokalbio metu pacituoja prekių ženklo įkūrėja: “Jeigu reikėtų apibūdinti vienu žodžiu „Suvio“ prekių ženklą, galvoje iš karto skamba žodis “meilė”. Viskas, kas gali būti pasiūta su meile ir iš meilės. Tai autentiškas, vienetinis kūrinys, su kuriuo jautiesi išskirtinis, bet tuo pačiu visiškai savimi.”
Dovilė teigia, kad jai visada svarbu pabrėžti rūbų savitumą. Pasak Dovilės, drabužiai – puiki priemonė išreikšti savo individualumą, tad „Suvio“ rūpestingai atrenka ir gali individualiai suderinti kiekvieną rūbo elementą ar net jo spalvų derinį, kad šis tik padėtų išsiskirti iš minios ir tapti nepakartojamu.
„Rūbas, mano nuomone, yra žmogaus išraiška, kuri prasideda, tarkim, nuo pirmųjų mylimais personažais puoštų marškinėlių, kurie deklaruoja – „aš asmenybė, kuri turi pomėgius ir drąsos apie tai kalbėti“. Daug blogiau, kai nuo mažens skatiname vaikus būti madingais nebylioje madoje. Taip nyksta žmogaus unikalumas, kurį susigrąžinti vėliau tampa neįmanoma“, – teigia „Suvio“ įkūrėja.
Nepaisant dizaino galimybių, kūrėja džiaugiasi, kad „Suvio“ rūbai net ir atspindėdami modernią gyvenseną, išlieka paprasti ir funkcionalūs.
„Mes kuriame ne tik rūbus, bet ir gyvenimo būdą – paprastą, patogų, jaukų ir visada unikalų, išlaisvinantį gyventi čia ir dabar, neapribojantį veikti. Kai apranga atspindi žmogaus asmenybę, tai asmenybei nebereikia taikytis prie stereotipų, apranga tampa sutverta visiems gyvenimo atvejams.“, – sako Dovilė.
Nepamiršta ir tvarumo
Kadangi kūrėja siuva nebe pirmus metus, per laiką ji sukaupė ne tik nemažai patirties, bet ir įvairiausių medžiagos atraižų. Vietoje to, kad jas išmestų, rodosi, nebenaudojamą medžiagos gabalą, Dovilė supranta tvarumo reikšmę ir bando suteikti atraižai antrą, prasmingą gyvenimą.
„Per laiką susikaupė didelis kalnas atraižų, kurių nesinori išmesti, tad po truputį gimsta vienas kitas drabužis, kurio siuvimui panaudoju tuos likučius. Tiesa, toks siuvimas reikalauja gerokai daugiau laiko resursų, tačiau man tai visiška meditacija: spalvų dėliojimas, skirtingų ar panašių formų suderinimas.
Ateityje norėčiau turėti atskirą rūbų liniją, kuri bylotų apie tvarią madą, tampų it manifestas, primenantis, jog mes visi prisidedame prie to, koks pasaulis bus rytoj“, – pokalbį baigdama taria Dovilė iš „Suvio“ prekės ženklo.
„Suvio“ kūrėjos gaminius galite surasti socialiniuose tinkluose: