„Palaikau sąmoningo vartojimo idėją ir manau, kad šiais laikais mūsų naudojami daiktai privalo atlikti kelias funkcijas. Viena iš jų gali būti apsauginė“, – sako prekių ženklo „Neshkis“ įkūrėja Gabija Vanagė, pasiryžusi keisti žmonių požiūrį į atšvaitus. Žaismingi atšvaitai, šiuolaikiški, spalvingi bei stilingi gaminiai, į kuriuos šie integruoti, tampa geidžiami ne tik vaikų, bet ir suaugusiųjų.

Daugelis pažįstamų iki šiol stebisi Gabijos profesinės veiklos posūkiais. Vadybos studijas baigusi mergina sėkmingai dirbo viename didžiųjų šalies bankų prie vadybinių projektų pardavimo ir rinkodaros srityje. Tačiau prieš kelerius metus gimusi verslo idėja reikalavo itin daug laiko, todėl išėjusi iš darbo ji visa galva pasinėrė į atšvaitų ir gaminių su integruotais atšvaitais kūrimą.


Gabija sako sugrįžusi prie to, kas jai buvo duota per kraują, supo ją visą vaikystę. „Užaugau tarp siuvėjų. Mano mamos abu tėvai dirbo siuvykloje, mama daug siūdavo namie. Su kita močiute leisdavome savaitgalius tarp iškarpų, mados žurnalų, siuvinėdamos, siūdamos drabužius mano lėlėms, o vėliau ir man. Dalyvaudavau visuose procesuose nuo modeliavimo iki rūbo siuvimo. Po daug metų prisėdusi prie siuvimo mašinos iškart pradėjau siūti, lyg tai būčiau dariusi vakar“, – pasakoja G. Vanagė.
Paklausta, kodėl pasirinko kurti atšvaitus, įvairius gaminius su jais, jauna trijų vaikų mama prisipažįsta niekada negalėdavusi ramiai reaguoti matydama tamsiuoju paros metu einančius žmones be atšvaitų. Jai sunku suprasti, kodėl jie nesijaučia atsakingi už savo ar savo vaikų saugumą.

„Augindama tris sūnus susidūriau su problema, kaip vaikus padaryti matomus tamsoje: vienus atšvaitus jie pamesdavo, kitus užmiršdavo išsitraukti, o jų nešiojamos kuprinės, drabužiai, batai šviesą atspindinčių elementų dažniausiai neturėdavo. Stebėdama savo vaikus supratau, kad sporto krepšys yra tas daiktas, kuris visada būna su jais, todėl nusprendžiau jį patobulinti – integruoti atšvaitus ir padaryti neperšlampamą, nes lietus ar sniegas dažnai permerkdavo viduje esančius sporto rūbus. Taip pradėjau kurti sporto krepšius vaikams su integruotais atšvaitais, o vėliau ir įdomius originalaus dizaino atšvaitus“, – pasakoja G. Vanagė, kurios sukurti sporto krepšiai ilgainiui virto ryškiomis, spalvingomis ir neperšlampamomis kuprinėmis.
Gabija nuolat aistringai domisi atšvaitų naujovėmis, analizuoja geriausias jų panaudojimo praktikas pasaulyje. Kuriant „Neshkis“ gaminius jai svarbiausia, kad šie būtų įdomūs, stilingi, funkcionalūs, neperšlampami, kokybiški ir, žinoma, įperkami. Šiandien moteris turi visą paletę pasiūlymų, kaip atšvaitinius elementus integruoti į drabužius, avalynę, rankines. Tai ir atšvaitiniai pirkinių krepšiai, spalvingos juosmens rankinės, stilingi aksesuarai, atšvaitai batų raišteliams, užtrauktukams ir t. t.
Kūrėja prisipažįsta nesuprantanti tėvų, kurie vaikui, panorusiam atšvaito, sako: „Kam tau jo reikia, vis tiek pamesi.“ „Stengiuosi tokiems vaikams juos padovanoti, kad patys nešiotų ir rodytų pavyzdį savo tėvams“, – prisipažįsta Gabija.
Nors pastaruoju metu viešojoje erdvėje girdime ir matome nemažai socialinės reklamos, vis pabrėžiama būtinybė naudoti atšvaitus tamsiuoju paros metu, dauguma suaugusiųjų nelinkę jų nešioti, jiems tai atrodo nepatogus, negražus svetimkūnis, nederantis prie aprangos ar stiliaus. Gabija stengiasi padėti spręsti šią problemą ne gąsdinimais apie nelaimingus įvykius, o kurdama tokius atšvaitus, kurių nebūtų gėda nešioti, kurie būtų geidžiami kaip stiliaus detalė, mielas aksesuaras, pabrėžiantis individualumą. Taip ji siekia iš esmės keisti žmonių požiūrį į atšvaitus ir formuoti įprotį juos nešioti. „Nuoširdžiai tikiu, kad „Neshkis“ gali prisidėti prie mūsų ir mūsų artimųjų saugumo“, – sako G. Vanagė.


Ji džiaugiasi, kad pamažu daugėja sąmoningų žmonių. Artėjant rudeniui, žiemai, vis daugiau lietuvių renkasi dovanoti savo artimiesiems, draugams atšvaitus ar daiktus, į kuriuos šie integruoti. „Stilinga, unikali ir prasminga dovana yra visada vertinama. Tai dovanos, kurios nekaupia dulkių, žmonėms jos patinka ir jas mielai nešioja, o ne pasideda į stalčiuką“, – pažymi Gabija.
Rudenį, ilgėjant tamsiajam paros metui, kūrėja visus ragina nevengti ryškių aprangos spalvų. Jos ne tik veikia mus psichologiškai, bet ir atlieka apsauginę funkciją. Vairuotojams ūkanotą dieną raudona, geltona ar oranžine striuke vilkintį žmogų pastebėti daug lengviau nei susiliejantį su asfalto pilkuma.


Eidama gatve Gabija dažnai atkreipia dėmesį į žmonių aprangą, kuprines, krepšius ir kone visur mato galimybių integruoti atšvaitą, kuris būtų beveik nepastebimas dieną, bet reikšmingas tamsiuoju paros metu. Todėl kviečia visus kūrėjus pagalvoti, kaip jų gaminys galėtų atlikti papildomą apsauginę funkciją. „Net viena maža šviesą atspindinti detalė kažkam gali išgelbėti gyvybę, padėti išvengti traumų ir išlikti sveikam. Mes visi galime labai daug!“ – pabrėžia G. Vanagė, bendradarbiaujanti su įvairių verslų atstovais ir padedanti rasti geriausius atšvaitų pritaikymo gaminiuose sprendimus.


Daugiau kūrėjos darbų – www.neshkis.lt
Facebook; https://www.facebook.com/neshkis
Instagram: https://www.instagram.com/neshkis/

Akvilės Razauskienės nuotraukos