Įvairiausi aromatai kuria ir prikelia prisiminimus, atskleidžia ypatingus jausmus, puošia žmogų. Na, o tam, kad gyvenime nepritrūktų šių išskirtinių kvapnių pojūčių, gimė kūrėjos Sivilės Čeponytės prekinis ženklas „SIVILÈ“, siūlantis iš natūralių ir sintetinių ingredientų pagamintus namų kvapus, kvepalus bei dažnai kviečiantis į jų kūrimo dirbtuves.
Pavadinimas išduoda svarbų tikslą

Nors prekinio ženklo pavadinimas kilo iš kūrėjos vardo, toks pasirinkimas nėra atsitiktinis. Kai parfumerė galvojo apie pavadinimą, daugelis norimų variantų jau buvo užimti, todėl ji prekinį ženklą pavadino savo vardu. Pastarasis, kaip sako Sivilė, retas, daugeliui žmonių net kiek keistas, bet nuteikia maloniai, kaip ir jos kuriami kvepalai.

„Šie aspektai svarbūs ir naudingi išskirtiniam prekių ženklui. Domėjausi savo vardo kilme ir nors radau nedaug ką, sužinojau, jog šis vardas paplitęs Afrikos žemyne ir dažniau naudojamas kaip pavardė. Pats žodis „sivile“ kosų (Pietų Afrikos Xhosa genties) kalba reiškia „mes išgirdome“. Tai – visai graži simbolika, nes mano tikslas yra išgirsti, kokių kvepalų žmogus ieško, kad aromatas atitiktų lūkesčius ir suteiktų džiaugsmo.“ – teigia kūrėja.

Naujas etapas, padėsiantis atkreipti dėmesį į tai, kas svarbiausia

Šiuo metu „SIVILÈ“ išgyvena ypatingą laikotarpį – prekinis ženklas atnaujino savo įvaizdį, o šis į veiklą įnešė daugiau aiškumo, subtilumo, lengvumo ir balanso. Kartu su naujovėmis neliko to, kas nereikalinga. Tai išduoda naujasis logotipas bei minimalistiniais, estetiškais elementais puošta žalioji pakuotė.

„Savo kūryba noriu padėti atskleisti ar paryškinti asmenybės kitoniškumą, suteikti daugiau pasitikėjimo, džiaugsmo. Kaip ir man pačiai, taip ir prekės ženklui rūpi tai, kas slypi viduje, o ne išorėje.“

„Man svarbu, kad mano kuriami dalykai sudarytų kuo mažiau atliekų, bet tuo pačiu būtų patrauklūs akiai. Nesinori apsikrauti nereikalingais elementais, kad visas dėmesys būtų sutelktas į kvepalus. Jie turi būti pagrindinis trokštamas dalykas, juk į juos sudėta tiek daug aistros ir kūrybinių ieškojimų. Skirtingai nei masinėje parfumerijoje – tikrai ne pakuotė turėtų būti svarbiausia mano klientui. Žinoma, nors parfumerija nėra pirmo būtinumo prekė, ji yra gana svarbi žmogaus saviraiškos detalė. Savo kūryba noriu padėti atskleisti ar paryškinti asmenybės kitoniškumą, suteikti daugiau pasitikėjimo, džiaugsmo. Kaip ir man pačiai, taip ir prekės ženklui rūpi tai, kas slypi viduje, o ne išorėje“, – pasakoja parfumerė.

Kvepalų kūrimas – ir menas, ir profesija

Anot kūrėjos, šioje srityje mokslo žinios ir kūryba yra neatsiejami dalykai. Žinios padeda suprasti, kaip medžiagos reaguoja tarpusavyje, kokie junginiai turi fiksacines savybes ir kt. Kūryba šiuo atveju turi įtakos išjaučiant idėją, suteikiant prasmės gaminiui. Tokiame procese daug ką lemia praktika ir patirtis.

„Kuo ilgiau kuri, tuo daugiau išmanai apie maišymo subtilybes. Galų gale, praktikuodamasis išmoksti lengviau sugeneruoti idėjas, perskaityti žmonių asmenybes, norus bei perteikti visa tai kvepaluose. Jie gali būti kuriami nešiojimui arba eksponavimui – kaip meno išraiška. Kvapais galima pasakoti istorijas, perteikti įvairias idėjas, kaip tai daroma vizualinėmis ar garsinėmis priemonėmis. Vienas tokių pavyzdžių yra Kauno žvėries kvapas. Man tai yra labai įdomu. Aš ir pati turiu visokių minčių, tad viliuosi, kad kada nors pavyks jas realizuoti“, – patirtimi ir svajonėmis dalijasi kūrėja.

„Štai, kodėl nors ir atrodo, kad visi aromatai sukurti, jų niekada nepritrūks. Galimybės juos kuriant yra neribotos, jei tik pasitelkiamos žinios ir kūryba.“

Pasak parfumerės, kasdien pasaulyje yra sukuriami vis nauji sintetiniai aromatiniai komponentai ir išmokstama naujų aromatų išgavimo būdų iš natūralių žaliavų. Priklausomai nuo išgavimo būdo, esančios temperatūros bei kitų veiksnių, keičiasi ir komponento kvapas. Štai, kodėl nors ir atrodo, kad visi aromatai sukurti, jų niekada nepritrūks. Galimybės juos kuriant yra neribotos, jei tik pasitelkiamos žinios ir kūryba.

„Pati visada svyravau tarp kūrybinės veiklos ir tiksliųjų mokslų. Dar dirbdama gerai apmokamą darbą, ėmiau spręsti, ką toliau daryti su savo gyvenimu, nes nebuvau patenkinta esama padėtimi. Tad vieną dieną man galvoje iškilo spontaniškas klausimas, kodėl aš negaliu pradėti kurti kvepalų? Nuo tos akimirkos ėmiau domėtis ir eksperimentuoti. Perskaičiau daugybę mokslinės literatūros šaltinių, knygų, peržiūrėjau gausybę vaizdo įrašų šia tema. Taip, esu savamokslė ir tuo didžiuojuosi. Manau, kad mokant anglų kalbą, internete yra daug svarbios informacijos. Nors vis tik pasitaikius progai, tikrai žadu tobulinti žinias užsienyje ir plėsti pažinčių ratą. Nuo to galimybės tik didėja“, – pasakoja Sivilė.

Išskirtiniuose aromatuose slypi saviti kūrybiniai ypatumai

„SIVILÈ“ kvepalai iš kitų išsiskiria tuo, kad jie pagaminti remiantis savita kvapų žaidimo filosofija, grįsta savomis žiniomis, mintimis, fantazija ir emocija.

„Kompozicijas kuriu iš natūralių ir sintetinių ingredientų. Atsižvelgdama į tai, negaliu nepasidalinti, kad man labai patiko viena išgirsta mintis, išsakyta tikriausiai parfumerio Aisčio Mickevičiaus. Idėja ta, kad kurti kvepalus tik su natūraliomis medžiagomis prilygsta dailininko tapytam paveikslui tik su keliomis spalvomis, be jokių atspalvių. Žinoma, jei manęs prašo sukurti gaminį tik iš natūralių ingredientų, neatsisakau, tačiau, manau, kad natūralių ir sintetinių ingredientų dermė – kur kas įvairiapusiškesnė“, – mintimis dalijasi kūrėja.

Kad kvepalai būtų kuo kokybiškesni, ji naudoja tik aukščiausios kokybės ingredientus bei visada atsižvelgia į IFRA rekomenduojamas saugias koncentracijas gaminyje. Na, o tam, kad aromatuose netrūktų autentikos, ji nenuvertina nei vieno kvapo. Kūrėjos mėgstamiausi – bergamotė ir ambretolidas (natūralaus muskuso ir ambros pakaitalas).

„Kažkokios pavienės natos, tikiu, kad gali nepatikti. Tačiau kompozicijoje jos nuostabiai žaidžia su kitais ingredientais. Manau, kad parfumeriui labai svarbu atsiriboti nuo tokių žodžių, kaip „patinka“ ar „nepatinka“, – teigia Sivilė.

Viskas prasideda nuo idėjos

Aromatų pasaulis – ypatingas, todėl idėjas jiems gali diktuoti bet kas – tiek muzika, tiek gamta, tiek žmonės, tiek filmai. Kai idėja išsirenkama, prasideda nuoseklus kūrybinis procesas.

„Kai išsirenku idėją, atrenku ingredientus ir testuoju ant popierėlių. Kartais popierėlių dalį praleidžiu ir iškart kuriu formulę. Labai klausau savo intuicijos. Kurdama formulę, žinoma, visada kreipiu dėmesį į saugumo reikalavimus, todėl kartais tai sustabdo sumanymo įgyvendinimą. Kiek vėliau vyksta ingredientų maišymas ir kelių savaičių mišinio brandinimas. Jo metu ingredientai maišosi tarpusavyje, įgauna vientisumą. Po brandinimo, kvapus testuoju ant popierėlio, kūno, medžiagos. Stebiu, kaip kvepalai atsiskleidžia. Jei jaučiu, kad aromatas ne toks, koreguoju. Nors kartais atsitinka ir taip, kad tenka mišinį išpilti arba panaudoti kažkur kitur ir kurti iš naujo“, – kūrybines detales atskleidžia kūrėja.

Pasak jos, šis procesas yra ilgas, reikalaujantis kantrybės, tačiau daug išmokantis ir prasmingas.

SIVILÈ“ kuria asmeninius kvapus, o susidomėjusiems pasinerti į aromatų pasaulį, kviečia ir į dirbtuves

Norintiems praturtinti savo gyvenimą asmeniniais, unikaliais kvapais, parfumerė gali sukurti kvepalus pagal kliento pageidavimus. Šis procesas įprastai trunka apie 2-4 mėn., tačiau rezultatas to vertas.

„Asmeniniai kvepalai yra asmenybės, stiliaus išraiškos forma. Kai kam patinka faktas, kad daugiau niekas kitas pasaulyje neturės tokių pačių, o tai suteikia išskirtinumo jausmą. Kvepalai gali tapti vizitine kortele ir atpažįstamumo elementu, ypač žinant, kad jie stipriai veikia mūsų atmintį.“

„Asmeniniai kvepalai yra asmenybės, stiliaus išraiškos forma. Kai kam patinka faktas, kad daugiau niekas kitas pasaulyje neturės tokių pačių, o tai suteikia išskirtinumo jausmą. Kvepalai gali tapti vizitine kortele ir atpažįstamumo elementu, ypač žinant, kad jie stipriai veikia mūsų atmintį. Su jais mes linkę susieti tam tikrus įvykius, vietas ar net asmenis. Polinkis į asociacijų kūrimą ypač naudingas verslams. Pastariesiems taip pat galiu sukurti išskirtinius kvapus“, – sako pašnekovė.

Sivilė ne tik kuria, bet ir veda aliejinių kvepalų kūrimo dirbtuves pavieniams asmenims ir grupėms. Susitarus, galima organizuoti ir pažintinius-pramoginius užsiėmimus, kurių metu pasakojama parfumerijos istorija, rodoma įvairi parfumerinė medžiaga, žaidžiami įtraukiantys uoslės išbandymo žaidimai. Visa tai gali būti puikia veiklos idėja mergvakariams, gimtadieniams ar bet kokioms kitoms šventėms.

Sivilės Čeponytės ir jos kuriamo prekių ženklo „Sivilė“ misija – padėti visuomenei dar kitokiu kampu susipažinti su kvapų pasauliu ir jame surasti individualumo išraišką.

Draugaukite:

www.sivile.lt

Facebook: Sivilè

Instagram: by_sivile_fragrances