Saldus miegas bei malonus poilsis dažnai prasideda ne tik nuo tinkamai parinkto lovos čiužinio, tačiau ir kokybiškos bei – svarbiausia – natūralios patalynės. Ji, miegamajam, kuriame statistiškai praleidžiame beveik trečdalį savo gyvenimo, taip pat prideda jaukumo ir pagyvina interjerą. Su šiomis mintimis „po pagalve“ karantino metu užmigęs kūrėjas Ignas Rapkevičius visai neseniai pristatė prekės ženklą „Patalynės namai“. Jį, kaip teigia pats Ignas, apibrėžia žavingas minimalizmas ir harmonija, sukurta bendromis jėgomis visos šeimos. Apie naujai rinkoje pasirodžiusį prekinį ženklą šiandien kalbiname Igną.
Verslo idėja, gimusi gulint įsisupus į minkštus patalus ir įgyvendinta kartu su šeima

„Karantino metu turbūt visi praleidome daug daugiau laiko su artimais žmonėmis nei įprastai. Kai aplink taip trūko pozityvumo, tvyrojo įtampa ir nežinomybė, stengėmės nuvyti neigiamas emocijas žaisdami įvairius žaidimus ir žiūrėdami smagius filmus šeimos rate. Taigi, ši verslo idėja kilo gulint įsisupus į minkštus patalus, bežiūrint filmą. Visi šeimos nariai mielai įsitraukė į šį projektą. Diskusijos, palaikymas ir netgi kritika suartino mus.“ – prekės ženklo gimimo ištakomis dalinasi Ignas.

Kūrėjo teigimu, šis kūrybinis procesas šeimoje buvo vienas maloniausių dalykų, nes dirbant kartu, svajonės įgyvendinimas tapo kur kas greitesnis ir efektyvesnis.

„Daug diskusijų kilo dėl pavadinimo, logotipo ir patalynės pakuotės. Džiaugiuosi, kad su šeimos pagalba pavyko žymiai greičiau rasti tinkamus sprendimus, ypač, kai startuoti karantino metu buvo tikrai didelis iššūkis. Supratau, kad perkant audinius nepakanka tik perskaityti aprašymus ir peržiūrėti nuotraukas – audinius reikia paliesti, pajusti, pamatyti gyvai. Kadangi neturėjome galimybės apsilankyti parduotuvėse, bandėme laimę pirkdami internetu. Buvo visko. Pradžia buvo nelengva, tačiau tikrai įsimintina.“ – pasakoja Ignas.

Prekinis ženklas, siekiantis skatinti sąmoningą vartojimą

Igno teigimu, pastaruoju metu vis dažniau diskutuojama apie perteklinį vartojimą. Taigi, pagrindinė prekinio ženklo „Patalynės namai“ misija – propaguoti sąmoningą vartojimą, kuris skatintų pirkti tik tai, kas reikalinga, kokybiška ir ilgaamžiška.

„Norime į kiekvieno miegamojo erdvę įnešti natūralumą ir kokybės jausmą, norime pasidalinti nesenstančiu stiliumi ir mūsų širdis užkariavusiu minimalizmu.“

„Žinoma, net ir labai norėdami, mes negalime pakeisti viso pasaulio, bet mažais žingsneliais galime prisidėti ir prie savo pačių ir prie aplinkos gerovės. Norime į kiekvieno miegamojo erdvę įnešti natūralumą ir kokybės jausmą, norime pasidalinti nesenstančiu stiliumi ir mūsų širdis užkariavusiu minimalizmu. Siuvame patalynę tik iš vienspalvių medvilnės, premium satino ir aukštos kokybės lino audinių.“ – teigia prekių ženklo įkūrėjas.

Miego kokybei svarbios net ir spalvos

„Kiekvienam iš mūsų miegas yra itin svarbus – pailsėję ir energingi mes geriau susitvarkome su bet kokiu darbu. Karantino metu dienas leisdami namuose, visi pastebėjome, kad nors ir anksti ėjome miegoti, ryte jautėmės prastai pailsėję. Mūsų šeima kartais kaltino pilnatį ar patirtą stresą, tačiau, visgi supratome, kad ne mažesnį dėmesį verta skirti ir tokiems faktoriams, kaip aplinka, kurioje miegame ir audiniai, besiliečiantys prie mūsų kūno poilsio metu.“ – pasakoja „Patalynės namai“ įkūrėjas.

Ignas atviras – nekokybiško miego poveikis ir noras sukurti tikrai kokybišką patalynę, paskatino daugiau pasidomėti audiniais, patalynės tendencijomis ir net spalvomis.

„Pasirodo, kad net ir miegamajame vyraujančios spalvos turi didelę įtaką miego kokybei. Moksliškai įrodyta, kad žmonės geriau jaučiasi matydami tas spalvas, kurios atspindi jų asmenybę ar troškimus. Vadinasi, mus taip pat veikia miegamojo spalvos. Sužinojome, kad raudona stimuliuoja ir jaudina, geltona – suteikia optimizmo, o mėlyną renkasi tie, kurie nori ramybės ir atsipalaidavimo. Pilka spalva skleidžia harmoniją ir simbolizuoja balansą, ramybę bei saugumą. O, štai, purpurinė interjere neša karališką žinutę. Ji, kaip ir pilka, ramina, bet tuo pačiu suteikia kambariui šiek tiek paslaptingumo.

Taip pat, verta paminėti, kad psichologai įrodė, jog žmogus gerai pailsi miegamajame, kuriame sienos ir patalynė yra pastelinių ar žemės spalvų, nes jos veikia raminančiai, atpalaiduoja ir sukuria jaukią erdvę. Pasidairėme interneto platybėse ir neradome parduotuvės, kurį prekiautų išskirtinai vienspalve patalyne. Taip gimė ir „Patalynės namai“ verslas..“,- prisipažįsta Ignas.

Kokybiškam miegui – tik natūrali patalynė

Igno teigimu, kokybiškai išsimiegame tik tada, kai atsigulę į lovą užmiegame po pusvalandžio ir išmiegame 7- 9 valandas nepabusdami. Nepriekaištingam nakties miegui įtakos turi mūsų patiriamas stresas, aplinkos triukšmas, mityba, čiužinys, pagalvės ir patalynė. 

„Sveikos gyvensenos specialistai geram poilsiui vieningai rekomenduoja rinktis tik natūralią patalynę, nes sintetinės medžiagos audiniai neleidžia odai kvėpuoti, skatina prakaitavimą, nuo kurio pabundame. Tuo tarpu, natūralios medžiagos patalynė išsiskiria oro laidumu, todėl miegodami tokioje patalynėje leidžiame odai laisvai kvėpuoti – mūsų prakaitas ne tik nesikaupia po antklode, tačiau taip pat lengvai išgaruoja. Ramus miegas reiškia labai daug. Juk nemalonu nuolat pabusti sušalusiam ar sukaitusiam. Pasirinkus natūralią, kokybišką patalynę galima dėl to nepergyventi – ji padeda palaikyti normalią kūno temperatūrą ir išsimiegoti.“- apie natūralios patalynės privalumais pasidalija pašnekovas.

Svarbu ne kaina, o kokybė

Ignas neslepia, jog natūralumas – tai pagrindinis svarbus faktorius renkantis audinius. Taigi, nors dažnai pirkėjai ir žiūri į kainą, tačiau iš tiesų renkantis patalynę pirmenybę reikėtų teikti kokybei:„Kalbant apie kokybę, galima išskirti vieną audinio savybę, kuri daugeliui yra svarbiausia – patvarumas. Visi nori, kad įsigyta patalynė atlaikytų daug skalbimų ir džiovinimo ciklų. Rinkdamiesi audinius, mes patys juos testavome – juose miegojome, o ryte skalbėme. Tokiu būdu pasirinkti audinius pavyko tik po kelių mėnesių.“

Linas – lietuvių pamėgtas audinys

„Šiuo metu linas įgyja vis daugiau gerbėjų Lietuvoje. Tai – tvarus, tausojantis mūsų aplinką audinys. Jis, lyginant su kitais audiniais, sudaro geriausią mikroklimatą odai, nes yra laidus orui, gerai sugeria drėgmę ir prakaitą. Lininis pluoštas gali sugerti net iki 20% savo svorio ir nesušlapti. Vadinasi, jame miegant oda neperkaista. Tai ypatingai aktualu jautrios odos žmonėms. Linas šiandien vėl grįžta į mūsų lovas, spintas, nugula ir ant virtuvės stalo, kadangi žmonės atsigręžia į natūralumą, ekologiją, vertina  gaminius, kurie tausoja mus supančią aplinką.“ – teigia lietuviško prekių ženklo savininkas.

Svajonė – puošti ne tik lietuvių, bet ir užsieniečių miegamuosius

Igno teigimu, nors patalynės pirkti kasdien nereikia, todėl Lietuvoje rinka mažoka, kol kas prekiniam ženklui ji yra pagrindinė. Taigi, sukūręs elektroninę parduotuvę lietuvių ir anglų kalbomis, Ignas tikisi greitu metu įsilieti ir į tarptautinę rinką. 

„Lininiais tekstilės gaminiais nemažai domisi užsienio pirkėjai, tad, tikimės, kad mūsų lininė patalynė džiugins ir puoš ne tik lietuvių namus, bet ir ne vieno užsieniečio miegamąjį. Norime savo siuvama patalyne papuošti kaimo turizmo sodybas, svečių namus bei viešbučius. Taip pat sieksime, kad natūralumas karaliautų kiekvieno sąmoningo, atsakingo, ekologija besirūpinančio vartotojo namuose. Didžiausia mūsų svajone – tapti mylimu, atpažįstamu ir patikimu prekės ženklu.“ – baigdamas pokalbį svajonėmis pasidalina šeimos verslo įkūrėjas.

Patalynės namai“ produkciją galite rasti:

El. parduotuvėje: https://www.patalynesnamai.lt

Facebook: https://www.facebook.com/Patalynes.namai

Instagram: https://www.instagram.com/patalynesnamai.lt