Beveik šešerius metus nuosekliai veiklą vykdantis projektas “Lietuvos kūrėjai” savo socialinių tinklų paskyrose kasdien pasakoja, lietuviškų gaminių ir paslaugų verslą vystančių, žmonių istorijas. Dažnai pasitaiko, kad šių interviu metu kokybiškų, rankų darbo, autorinių, riboto leidimo ir net užsienyje itin sėkmingai savo gaminius realizuojantys, lietuviškų verslų įkūrėjai patys pasirodo pirmą kartą. “Nors mus supančiai kūrėjų bendruomenei ne kartą įrodėme, kad vartotojams įdomiau pažinti žmogų nei išgirsti daikto istoriją, koją kiša kūrybiškų žmonių kuklumas.” – teigia portalo įkūrėja ir vadovė Rita Čiapaitė – Baublienė.
Kalėdinė mugė internete – atsakas į vis augančią karantino riziką
Įprastai prieš Kalėdas Lietuvos kūrėjų bendruomenė susitelkdavo socialinei atsakomybei. Kelis metus iš eilės buvo organizuojami projektai, kuriuose dalyviai aukodavo savo gaminius, o juos pardavus, visi pinigai buvo aukojami pasirinktam fondui. Skaičiuojama, kad tokių projektų metu per kelerius metus buvo surinkta ir paaukota beveik 30 000 EUR. “Tai būtų įspūdinga suma net ir koorporacijos dydžio įmonei, o čia – dažniausiai vieno žmogaus ar šeimos verslų indėlis.” – sako idėjos sumanytoja ir koordinatorė.
Paklausta, kodėl šiais metais buvo pasirinkta dovanų pirkimo – pardavimo mugės idėja, Rita teigia, kad nuo socialinės atsakomybės neplanuojama atsitraukti ir ateityje tikrai bus organizuojami panašūs paramos projektai. „Mes nusprendėme, kad šiuo įtemptu metu, kai neaišku, ar epidemiologinei situacijai blogėjant, bus galimybė prekiauti gyvose mugėse, ar nebus uždaryti butikai ir ne pirmos būtinybės prekių parduotuvės – sieksime atkreipti dėmesį į kuriančius, grožį skleidžiančius ir į itin aukštą kokybę savo rankomis sutveriančius žmones. Norime parodyti, jog mus supanti Lietuvos kūrėjų bendruomenė gali sukonkuruoti su didžiausiais prekių ženklais ir nurungti spalvinguose įpakavimuose mažavertes prekes su kelių šimtų procentų antkainiu siūlančius prekybininkus. Laikas įvertinti tai, ką pagaminame geriausio mūsų šalyje.“ – apie projektą pasakoja lietuvoskurejai.lt atstovė.
Mugėje – tiesioginis virtualus kontaktas su pirkėju
Mugės idėjos sumanytojai teigia, kad pagrindinis šio komunikacinio projekto tikslas – suvesti pirkėją su pardavėju. Išskirtiniai, autorinių gaminių kūrėjai daugiau ar mažiau veikia socialiniuose tinkluose, prekiauja mugėse, kiti visus gaminius parduoda tik tarptautinėse platformose ir net nesirodo Lietuvos rinkai, taigi juos surasti viename kanale yra itin sudėtinga.
„Mes norėjome į vieną vietą surinkti kuo įvairesnius lietuviškų prekių gamintojus ir parodyti, kiek gėrio ir grožio pagaminama mūsų tautiečių kūrybiškumo, kruopštumo dėka. Esame tikri, kad visi dovanų idėjų pasiūlymai viršija nurodytą kainą – bent jau emociškai ir tuo, kiek į kiekvieną prekę įdedama meilės ir nuoširdumo“. – apie nepamatuojamą lietuviškų prekių vertę užsimena R. Čiapaitė – Baublienė.
Patikusią prekę šiame projekte suradę pirkėjai bus nukreipti į pardavėjo nurodytą paskyrą (ar tai būtų el.parduotuvė, ar socialiniai tinklai) ir prie kiekvieno produkto ras kontaktus, kuriais galės susisiekti dėl specialių užsakymų ar paskutinės minutės idėjų.
„Mūsų patirtis rodo, kad likus maždaug dviem savaitėms iki švenčių, pirkėjai renkasi bet ką, ką dar galima nupirkti, o portalą užplūsta užklausimai rekomendacijoms. Didžiąją Lietuvos kūrėjų mugę stengėmės pradėti kuo anksčiau, nors į ją dar nėra patalpinti visi dalyvavimą patvirtinę gamintojai – kai kurie dar intensyviai ruošiasi ir mugė pildysis nuolat.
Svarbu paminėti, kad ieškantiems išskirtinumo rekomenduojame nedelsti. Gruodžio mėnesį naivu būtų tikėtis įsigyti autorinį, personalizuotą gaminį ar norimos spalvos, ne standartinių dydžių mezginį. Nors kita vertus daugelis gamintojų yra pasiruošę populiariausių prekių pardavimus vykdyti, kiek tai leis siuntų tarnybų, paštomatų veikla.“ – pasakoja organizatoriai.
Lietuvos kūrėjai – žinia apie Lietuvą, Lietuvai ir Lietuvoje kuriančius žmones
Paklausta, kaip gimė projekto pavadinimas, Rita atvira: ”Šį žodžių junginį, kurį dabar jau prisijaukino beveik kiekvienas išskirtinių prekių gamintojas, kūrėjas, autorius, dizaineris, pradėjome šiame kontekste vartoti pirmieji Lietuvoje. Pamenu pirmą kartą vos sukurtoje Facebook paskyroje paskelbę savo projekto misiją suvienyti visus Lietuvos kūrėjus po vienu stogu, buvome net pakritikuoti, kad „siaučiai, kriaučiai“ dabar vadinsis kūrėjais.“
„Bet mūsų su komanda po šios pašaipos neįžeidė – juk mes žinojome tikrąją šio žodžių junginio prasmę, kurią praėjus beveik šešeriems veiklos metams realizavome su kaupu. Visada norėjome pasakoti Lietuvai ne apie daiktus, o apie žmones, kurie kuria Lietuvoje, kurie vysto verslą ir savo sunkiu darbu sudaro mums galimybę įsigyti unikalių, pasaulį verčiančių iš kojų gaminių ir tokiu būdu garsinančių mūsų šalies vardą. Dabar galime pagrįstai vadintis istorijų apie kuriančius žmones erdve.“ – saldžiais sunkaus ir ilgo darbo vaisiais didžiuojasi R. Čiapaitė – Baublienė.
Nuo medaus iki autorinės juvelyrikos
Didžiojoje Lietuvos kūrėjų mugėje internete pristatomi patys įvairiausi gamintojai, siūlantys nuo maisto gaminių rinkinių, megztų aksesuarų, rūbų, galanterijos gaminių, namų dekoro iki autorinės juvelyrikos. Galima rasti dovanų idėjų ir už 3 eurus, ir už kelis šimtus eurų.
Artimiausius du mėnesius planuojamoje vykdyti komunikacijoje apie, prisijungusius prie „Lietuvos kūrėjai“ iniciatyvos, gamintojus bus daug dėmesio skiriama išskirtinumui. „Nors anksčiau Lietuvos gamintojai buvo kritikuojami dėl aukštų kainų, dabar matome, kad kainos susilygino su masinių, prekybos centrų lentynų kainomis, tačiau analogus gerokai viršija kokybe, dizainu ir pan.“ – apie kainos pokyčius rinkoje kalba mugės organizatoriai.
„Žmonės žmonėms ir prasmingų dovanų idėjos“ – pagrindinės šios mugės vertybės, kurias suras kiekvienas apsilankęs, įsigijęs, nustebęs ir nustebinęs atradimais savo artimuosius pirkėjas.
Didžioji Lietuvos kūrėjų mugė internete – www.lietuvoskurejai.lt.