„Keturios kėdutės“ – į dešimtus gyvavimo metus įžengęs ir tvirtomis keturiomis kojelėmis ant žemės stovintis vaikiškų bei namų dekoro prekių ženklas. Jo įkūrėja Justina Obolevičienė kruopščiai prižiūri verslo gyvavimą ir leidžia skleistis kūrybinėms idėjoms. Štai, kodėl kiekvienam klientui „Keturių Kėdučių“ komanda gali pasiūlyti bene plačiausią Lietuvoje išskirtinių vaiko kambario interjero detalių, kūdikių prekių bei įvairių dovanų idėjų asortimentą. Stebint besivystantį ir įkvepiantį Justinos verslo augimą, šiandien šnekučiuojamės su ja, atvirai besidalinančia savo kūrybos filosofija.
Versle – it plaukiant vingiuota, bet prasmingą tikslą turinčia upe

Paklausus Justinos, ką ji patartų sau, prieš daugiau kaip devynerius metus pradedančiai verslą, ji neišsisukinėja ir šmaikščiai atsako: „Palinkėčiau sau ramybės, kaip linki bažnyčioje“.

Pasak jos, pradedant savo verslą – sudėtingiausia atsiriboti nuo kasdienių iššūkių bei suprasti, kad tiek sėkmės ir laimėjimai, tiek praradimai yra įprasta veiklos rutina. Kartais rodosi, viskas, kas vyksta su sava, nuoširdžiai puoselėjama, veikla, vyksta ir su pačiu kuriančiu žmogumi, lyg tai būtų dar viena žmogaus kūno dalis arba naujagimis. Visgi Justina šį požiūrį paneigia.

„Ši kelionė versle dažnai nėra tiesė. Ji labiau primena upę – su vingiais, atradimais ir praradimais. Kiekvienas jų atneša tam tikros išminties,“

„Tiesiog linkėčiau kuo anksčiau suprasti, kad pokyčiai, dinamika, kontrastai, didelės sėkmės ir nesėkmės bei jų visuma yra „norma“. Versle taip yra ir su tuo nereikia kovoti. Reikia tiesiog priimti, nenuleidžiant rankų. Ši kelionė versle dažnai nėra tiesė. Ji labiau primena upę – su vingiais, atradimais ir praradimais. Kiekvienas jų atneša tam tikros išminties“, – neįkainojama patirtimi dalijasi „Keturios kėdutės“ įkūrėja.

„Keturios kėdutės“ ir ypatinga atradimų kelionė

Dažna rekomendacija strategijų kūrime – „išgryninti“ idealų klientą. Tad sudėtingų sprendimų akivaizdoje, kai kūrybinės idėjos nenutyla šnibždėjusios galvoje, kartais tenka grįžti prie to kliento paveikslo ir klausti, ar visgi planuojamas, o kai kada jau ir sukurtas produktas tinka idealiam klientui. 

Priminimas sau, jog „Keturios kėdutės“ klientai – estetiką ir kokybę vertinantys pragmatikai, leidžia išlikti sau artimoje stilistikoje, nepasimesti eksperimentuose bei pasiūlyti lengvai tarpusavyje derančius gaminius. 

„Keturios kėdutės“ klientai – estetiką ir kokybę vertinantys pragmatikai, leidžia išlikti sau artimoje stilistikoje, nepasimesti eksperimentuose bei pasiūlyti lengvai tarpusavyje derančius gaminius. 

Pašnekovė teigia, kad šalia idealaus kliento paveikslo yra vieną tokį portretą nupiešusi ir sau. 

Justina Obolevičienė | „Keturios kėdutės“ įkūrėja

„Atsakiau sau į klausimus, kodėl aš tai darau, ką gaunu, kokios mano vertybės, kokią kainą esu pasiryžusi mokėti. Netrukau suprasti, kad kėdutes kuriu dėl patyrimų, kuriuos jos man atneša. Man svarbios galimybės kurti kaip ir kada man norisi. Man taip pat svarbu rinktis ir gamybos technikas bei žmones, su kuriais dirbti ir bendrauti. Man svarbu nuolat mokytis. Esu išklausiusi labai daug kursų, paskaitų, seminarų. Visokeriopas asmenybės augimas ir džiaugsmas matomas klientų akyse yra mano prioritetai, svarbesni nei pelno marža ar veiklos rodikliai“, – sako kūrėja.

Papildydama Justina užtikrina, kad prekės ženklas gyvuos, kol turės nors vieną klientą: „Su „Keturiomis Kėdutėmis“ keliausiu iki paskutinio atodūsio.“

Komanda padeda atrasti geriausią savo versiją

Justina dažnai galvoja, kad žaidžia verslą: „Juk pradėjau viena pati, vieno kambario bute. Pabuvau tame, pasimatavau. Atėjo noras pabandyti kitaip – su kolege. Tuomet ir su kolektyvu. Kas žingsnį pasitikrinu, kaip tame jaučiuosi, ką dar galiu išmokti ir patirti.“

Visgi daugelis kūrėjų paskęsta savo pačių apribojimuose. Jie stokoja pagalbos, bet bijo prisiimti atsakomybę už kitą žmogų. Kai kurie bijo prarasti autentiškumą. 

„Aš visada mąsčiau taip – prekinis ženklas yra tam, kad mėgaučiausi ir dalinčiausi teigiama emocija su gaminių pirkėjais. Vykdydama daugybę užduočių greitai atskyriau, kurias darau su meile, kuriose galiu realizuoti geriausias savybes, o kurios man sukelia įtampą. Papildžiusi komandą ištikimais, lojaliais nariais, supratau, kad kiekviena užduotis gali surasti žmogų, kuris tuo mėgausis, o man lieka daugiau laiko tam, kas mane iš tikrųjų įkvepia. Kurti verslą, sistemas, strategijas – tokia pati kūryba, kaip ir kurti gaminius. Kuriu tam, kad galėčiau kurti“, – prasmingais atradimais dalinasi kūrėja.

Per 9 metus sukauptas kūrinių bagažas

Justina po devynerių kūrybos ir verslo metų sako, jog populiariausio gaminio karūna galėtų padabinti tikrai ne vieną kūrinį.

„Tokių yra ne vienas! Labai didžiuojuosi tuo, kad kai kuriems mūsų produktams jau daug metų, o jie vis dar aktualūs ir neužleidžia populiariausių pjedestalo. Puikus pavyzdys – paplūdimio chalatėliai. Jų idėja buvo pasiūlyta vieno šeimos nario ir, beje, atsirado dar tada, kai gaminome tik pataliukus“, – teigia Justina.

Šiuo atveju sėkmingo produkto moralas toks – išdrįsti įsiklausyti į kitų žmonių ar klientų poreikius, o tada „pasileisti savo kūrybinius plaukus“ ir savaip įgyvendinti kilusias idėjas. Produktas bus lygiai toks pat savas, kaip ir idėja, gimusi kūrėjo galvoje, tačiau jis galimai atlieps pasiūlos stygių. 

„Keturios kėdutės“ įkūrėja atvirauja, kad buvo ir tokių gaminių, kurie atsirado be didelio entuziazmo ir kūrybinio polėkio. 

„Tokia yra balta pataliukų ir apsaugėlių versija. Ilgai spyriojausi, kol kolegė įkalbėjo imti ir padaryti kažką paprasto – tiesiog baltus pataliukus. Vienintelė kūrybiškumo išraiška tebuvo forma“, – sako Justina.

Ji tuo momentu suprato, kad kartais genialumas visgi slypi paprastume ir tokia situacija, kaip įvardinta, yra tikrai ne vieno kūrėjo iššūkis.

„Juk norisi sukurti kažką vis geriau, įmantriau, netikėčiau, tarsi tavo vidinis ego to reikalauja. Užsikeli kažkokią nematomą kartelę. Štai, kodėl kai kurie sprendimai atrodo per paprasti. Na, ir štai, kodėl svarbu nenutolti nuo kliento, jausti jo poreikius. Svarbu susitarti su savo vidiniu vaiku, kritiku ir ieškoti balanso visame kame“, – kūrybine patirtimi dalinasi kūrėja.

Prasmingas verslas atneša naujas galimybes

Justina dar šį rugsėjį tapo mokytoja ir teigia, kad už šią patirtį ji dėkinga savo verslui.

„Dar vienas dalykas, ko mane išmokė „Keturios kėdutės“ ir visa ši nuostabi kelionė – tai idėja, jog svajonių nevalia atidėlioti. Tereikia kurti aplinkybes joms įgyvendinti. Šis rugsėjis man atnešė dar vieną nuostabią patirtį – tapau mokytoja. Žinoma, kol kas tik pusei dienos. Tai mažas žingsnelis pasitikrinti, ar tai galėtų tapti rimtesne mano gyvenimo kelione“, – sako kūrėja.

Justina dar prieš pradėdama savo verslą jautė, kad nori mokyti, dirbti su vaikais. Juk net ir „Keturios kėdutės“ yra beveik apie tą patį – tai vaikų gaminiai, nuolatinis mokymasis, darbuotojų, bičiulių kūrėjų ugdymas, pagalba, dalijimasis.

„Man – tai kaip misija – jei galiu kažkam padėti suprasti ir išmokti, jaučiuosi padariusi pasaulį truputį geresniu“, – teigia pašnekovė.

Tačiau ji neslepia, kad ilgai atidėliojo.

„Kaip ir visi mirtingieji“, – šmaikščiai mintį papildo Justina. Jai nesvetima baimė ir nesibaigiantys nauji tikslai, kada bandoma save įtikinti „kai padarysiu, sukursiu, pasieksiu – tada jau galėsiu“.

„Šią vasarą atėjo tobulas ramybės jausmas, kad gana atidėlioti. Juk pažadėjau sau išgyventi savo nuostabų gyvenimą kasdien, tai kodėl tempiu gumą? Ir štai, aš naujame amplua, mokausi ir mėgaujuosi – vaikai atneša tiek neįtikėtinų įžvalgų, išminties ir nustebimo. Visa tai kūrėjui yra kaip maistas ir vanduo, kuris po pusdienio su vaikais suteikia vis naują paskatą toliau auginti turimą verslą“, – teigia Justina.

Svarbiausia – nepamiršti savęs

Justina – tikras „TAIP“ žmogus. Kaip tikina pati, jai užtenka žiežirbos – net ir mažos idėjos. Tuomet visi jos varikliukai užsidega, o tai padeda nuversti kalnus, nors visa tai turi ir mažiau pozityvią pusę.

„Ne visos idėjos pasiteisina, dažnai dirbu per daug, nejaučiu ribos. Tačiau tada labai padeda mano komanda – mano merginos moka mane nuleisti ant žemės ir esu už tai labai dėkinga. Jei kam nors reikia cheerleader’io, aš esu tas žmogus“, – sako pašnekovė.

Tačiau svarbu kiekvienam kūrėjui nepamiršti savęs, nes ištroškęs gali atsigerti tik iš pilno puodelio ar ąsočio. Tos pilnatvės ji kasdien linki sau ir panašų gyvenimo kelią pasirinkusiems bičiuliams.

„Svarbiausia nepamiršti, kokie esame nuostabūs, kiek visko esu patyrę, išmokę, praėję. Kiek galios, valios, jėgos, kilnumo, šviesos, smalsumo, kantrybės turime savyje. Kiek mylimų žmonių aplink. Kiek dar neįtikėtinų dalykų laukia“, – teigia Justina.

Anot jos, tai turėtų būti mantra ne tik jai, bet ir visiems kitiems – kai sunku, šiuos dalykus labai greitai galima pamiršti ir pradėti jaustis menku.

„Linkiu sau ir kitiems vidinio stuburo ir išminties, o pirkėjams – visada prisiminti, jog net mažiausiose smulkmenose gyvena begalinis kūrėjo atsidavimas savo darbui it viso gyvenimo misijai“, – taria pokalbį užbaigdama Justina.

Susipažinkite:
Facebook: 4 kedutes
Instagram: 4 kedutes
El. parduotuvė: www.4kedutes.lt