Saldus, tąsus ir tūkstantmečius tiek kulinarijoje, tiek medicinoje vertinamas medus – kiekvieno smaližiaus svajonė. Tačiau jaudinti gali ne tik medaus ragavimas. Nustebtumėte, kiek džiaugsmo sukelia ir iš žiedų nektaro bičių gaminamo natūralaus saldiklio kopinėjimas. Tuo užsiimantys bitininkai ir kūrėjai Erika bei Svajūnas Kilkai, įkūrę prekinį ženklą „Gyvas medus“, rinkdami medų, teigia ne tik atradę mylimą veiklą, tačiau taip didžiuojasi sėkmingai garsindami Lietuvos vardą užsienyje. Apie veiklos pradžią, plačiai vertinamą produkciją ir galimybę medumi apkeliauti visą pasaulį, kalbame su Erika ir Svajūnu.
Nuo ryklių prie bičių

Pradėdama pokalbį Erika buvo atvira – per gyvenimą jai teko pakeisti nemažai profesijų. Pašnekovė dirbusi administratore, nekilnojamojo turto brokere, giluminių vandenų gide ir net egzotinių kelionių organizatore, prieš tapdama prekinio ženklo „Gyvas medus“ įkūrėja, tikėjo atradusi save.

„Vis dėlto kai atrodė, kad jau tiksliai žinau, ko noriu iš gyvenimo ir kaip to sieksiu, Dievas man davė dar vieną šansą – sukurti šeimą, pagimdyti dukrą ir viską dar kartą kardinaliai pakeisti.“ – teigė Erika.

Moters teigimu, susipažinus su Svajūnu, paaiškėjo, kad jis šeimoje – jau ketvirtos kartos bitininkas: „Mums susipažinus, Svajūnas turėjo 15 bičių avilių savo malonumui. Buvau visiška adrenalino mėgėja, todėl pirmą kartą nuvažiavus pas bites, įlindus į avilį, pajutus jų kvapą, zyzimą ir keletą gerų įkandimų, man visiškai nunešė „stogą“. Kartais mėgstu sakyti – nuo ryklių ant bičių…“

„Sukūrę šeimą ir pradėję lauktis pagrandukės dukrelės, nusprendėme mesti darbus Kaune bei ieškoti vietos atokiame vienkiemyje. Norėjome sukurti didelį bityną ir startuoti su nauja pradžia. Taip gimė Kilkų ūkio medus, pamažu pavergęs klientų širdis. Žinoma, medaus Lietuvoje turime labai daug, todėl konkurencija – labai didelė, taigi nusprendėme pirmiausia pakeisti pakuočių dizainą – juk žmonės myli akimis, o tik vėliau ragauja.

Už dizainą buvome apdovanoti „NAPA Baltic 2019“ – maisto kategorijoje gavome bronzą, o „Riga Food“ parodoje buvome apdovanoti sidabru.“ – pasakojimą apie verslo pradžią pratęsė Svajūnas.

Taigi, įkūrėme prekės ženklą „Gyvas medus“, sulaukiantį nemažai dėmesio dėl skambaus pavadinimo, iš pagrindų pakeitėme stiklainių, etikečių bei išskirtinių „Gyvas medus“ pakuočių dizainą. Po poros savaičių mūsų įdirbį pastebėjo ir užsienyje. Už dizainą buvome apdovanoti „NAPA Baltic 2019“ – maisto kategorijoje gavome bronzą, o „Riga Food“ parodoje buvome apdovanoti sidabru.“ – pasakojimą apie verslo pradžią pratęsė Svajūnas.

Natūralaus medaus įvairovė kiekvieno skoniui

Erikos ir Svajūno teigimu, vienas iš svarbiausių „Gyvas medus“ išskirtinumų – natūralaus medaus įvairovė.

„Mūsų lentynose galite pamatyti tiek baltos, tiek juodos spalvos medų. Jame nėra jokių priemaišų. Didelę dalį bityno mes vežiojame po Lietuvą, gaudome augalų žydėjimą, taip parodydami žmonėms, kokia Lietuva turtinga savo augmenija. Tarkime, Aukštaitijoje medus visada bus šviesus, o link Dzūkijos – tamsėja.“ – pasakojo bitininkai.

Erika ir Svajūnas tikina, kad Kilkų ūkio favoritas – grikių medus. Nors kai kurie prieš jį nusiteikę skeptiškai, bitininkų praktika rodo ką kita.

„Dzūkija – grikių kraštas, nuklotas ekologiniais ūkiais. Prieš pradedant žydėti grikių žiedams, mes vežame bitutes su visais aviliais į tuos šimtus hektarų juosiančius laukus, kur joms nėra daugiau kur darbuotis, kaip tik žydinčiuose grikiuose. Taip išgauname tyrą grikių nektarą.“ – grikių medaus gamybos ypatumais pasidalino kūrėjai.


Erikos ir Svajūno medaus kelias driekiasi net į tolimiausius pasaulio kampelius

Ne paslaptis, kad bitininkų, Erikos ir Svajūno, bičių produktai ypač vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Ten lietuvių rinktas natūralus medus stebina ne tik parodose, bet ir oficialiuose renginiuose, kaip autentiška, Lietuvą reprezentuojanti, verslo dovana.

„Karantino metu praradę galimybę keliauti ir rodyti savo produkciją pasauliui, išgirdome apie „Litfood“ verslo ir rinkų plėtros agentūros webinar’us su užsienio klientais. Likome pastebėti ir gavome pasiūlymą atstovauti Lietuvai didžiausioje pasaulio parodoje „EXPO 2020“ Dubajuje per Lietuvos Nacionalinę dieną. Šia proga taip pat ruošėme ir specialią medaus siuntą išskirtiniams svečiams, tokiems kaip Lietuvos ministrai bei Dubajaus pagrindinis vadovas su šeima.“ – pasakojo bitininkai.

Kūrėjų teigimu, dalyvavimas parodoje – buvo išskirtinė patirtis: „Dalyvavome B2B susitikimuose. Taip pat teko asmeniškai pakalbinti ir grikių medumi pavaišinti Dubajaus industrijos galvą – šeichą. Jis buvo tiesiog sužavėtas mūsų medaus išskirtinumu. Paragavęs skanėsto jis negailėjo gerų atsiliepimų ir teigė jaučiantis mūsų meduje natūralumą bei meilę.

Kūrėjams malonu ir tai, kad „Gyvas medus“ pabuvojo ne tik Dubajuje, bet ir Baltuosiuose rūmuose, Amerikoje.

„Šiandien labai džiaugiamės, nes mūsų medų užsakinėja Lietuvos ambasados svetur (Prancūzija, Kroatija). Šią vasarą siuntėme medų ir į Ameriką, kur rinkosi Baltųjų rūmų atstovai bei Lietuvos ambasadoriai, besimėgavę lietuvišku maistu. Po vizito gavome asmeninį laišką su padėka už produkto kokybę ir estetiką. Šiuo metu Lietuvos ambasada Amerikoje reprezentuoja Lietuvą su „Gyvas medus“ Premium klasės medaus pakuotėmis.“, – pasiekimu dalinosi bitininkų pora.

Jų teigimu, šiuo metu ruošiama siunta ir į Japonijos ambasadą, kurioje „Gyvas medus“ pasirodys Lietuvos dienose. Tuo pačiu, gruodžio mėnesį, Kalėdiniu laikotarpiu, Erika bei Svajūnas planuoja dalyvauti ir Taivano maisto produktų parodoje „Food Tipei“, kur Lietuva pirmą kartą turės nacionalinį, jungtinį stendą.


Pasiruošimas Kalėdoms – nuo ankstyvo pavasario

„Lietuvių šventinis favoritas, be jokios abejonės, specialūs kalėdiniai rinkinukai. Taigi, jau nuo pavasario sodiname įvairias vaistažoles ir gėles, kurias rudeniop džioviname, o Kalėdoms artėjant, puošiame mūsų gyvas dovanas. Miškuose renkame giles, kankorėžius, šermukšnius, beržo žieves. Taip pat kiekvienais metais ieškome sidabrinių eglės šakų, kuriomis klojame patalą, skirtą medui padėti. Jokių popieriaus drožlių – viskas iš gamtos. Tad jau antri metai, kai vien šakų nebeužtenka, iš rėmėjų gauname dovanų peraugusias eglutes iki 15 metrų.“- teigė pašnekovai.

Erikos ir Svajūno teigimu, lietuviai pamėgo ir medaus bei sūrio rinkinius: „Pernai pradėjome bendradarbiauti su Dzūkijos sūrininkais. Sūris ir medus – puikus gurmano derinys. Taigi, taip gimė medaus dovanos su brandintais, apdovanojimus pelniusiais, ožkų, avių ar karvių sūriais. Kol kas tai – perkamiausias rinkinys, nors taip pat turime populiarių rinkinių ir su bičių vaško žvakėmis, eglės žaisliukais, ekologiškomis žolelių arbatomis.“

Svajonės pildosi

Kūrėjai atviri – tai, kuo jie užsiima šiandien – tikras svajonės išsipildymas, kuris kasdien vis labiau džiugina, todėl bitininkai džiaugiasi paskendę šiame laimės ir sėkmės momente.

„Mes neturime didelių siekių, nes mūsų pagrindinė misija dirbti ir būti laimingais tą darant.“

„Mes neturime didelių siekių, nes mūsų pagrindinė misija dirbti ir būti laimingais tą darant. Tai vyksta jau dabar. Mums svarbiausia, kad sekdami pagrindinėmis savo vertybėmis, kaip meilė, pagarba šeimai, darbui, sau, klientams ir gamtai, galėsime ir toliau stebinti „Gyvas medus“ mėgėjus.“- užtikrinta mintimi pokalbį užbaigė bitininkai Erika ir Svajūnas.

„Gyvas medus“ produkciją galite rasti

Internetiniame puslapyje: https://www.gyvasmedus.lt/lt/

Facebook: https://www.facebook.com/gyvasmedus/

Instagram: https://www.instagram.com/gyvasmedus/