Lietuvos kultūra turtinga savo kalba, istorija ir tautiečių širdis paliečiančiais klasikiniais simboliais. Gausioje riboto leidimo, rankų darbo gaminių rinkoje jauna klaipėdiečių pora L. Borusevičius ir A. Stalmokaitė kartu su draugais įžvelgė aukštos kokybės vyriškų aksesuarų deficitą ir pažadinę pergalingą simbolį – Vytį – 2020 m. pabaigoje pristatė išskirtinės kokybės, žakardiniu būdu austų šilkinių kaklaraiščių prekių ženklą „Dabóti“.

Šiandien kalbamės šio prekių ženklo autoriais Luku ir Aiste apie staiga užklupusią pirmų mėnesių sėkmę ir sulaužysime mitą, kad šiuolaikiniai vyrai vis dar vengia tautinės simbolikos verslo ir šventinėje aprangoje.

Idėjos pagrindas – suteikti aksesuarui emocinę vertę

„Dabóti“ verslo idėja gimė 2020 metų vasarą iš paprasto kasdienio poreikio – per mažo stilingų vyriškų aksesuarų pasirinkimo. „Su draugais tariantis, kaip gi turėtų atrodyti išskirtinės kokybės aksesuaras, kilo mintis šiuolaikišką dizainą sieti su lietuvybe. Gyvename tarp jaunų ir patriotiškumą puoselėjančių žmonių, tad diskusijų metu supratome, kad labiausiai trūksta ne tik stilingų, bet ypatingų, turinčių istorinę vertę aksesuarų, kuriais norėtųsi puoštis ir drauge didžiuotis, esant lietuviu. Mūsų 2020 m. gruodį gimusio prekės ženklo „Dabóti“ vienas iš tikslų – patriotiškumą padaryti madingą ne tik per valstybines šventes.“, – apie aksesuarų reikšmę kalbėjo viena iš kūrėjų.

Istorinės detalės : Vytis – istorinis vyriškumo simbolis

Vytis – vienas seniausių herbų pasaulyje. Tai ženklas, kuris Lietuvos didžiųjų kunigaikščių pradėtas naudoti XIII a. – XIV a. reiškiantis subrendusį valdovą, kuris kalaviju garbingai gina savo Tėvynę. Spėjama, kad valdovo portretas, o ne Gediminaičių stulpai ar Jogailos dvigubas kryžius tapo valstybės simboliu, nes herbas turėjo tarptautinę reikšmę, turėjo būti suprantamas visiems. Tuo metu jau daugiau nei 100 metų tęsėsi lietuvių žūtbūtinė kova dėl valstybingumo išsaugojimo, o raitelis kaip krašto gynėjas buvo aiškiai suprantamas tiek saviems, tiek svetimiems, nes atspindėjo valstybės politinę situaciją.

Mūsų 2020 m. gruodį gimusio prekės ženklo „Dabóti“ vienas iš tikslų – patriotiškumą padaryti madingą ne tik per valstybines šventes.

Dabóti pavadinimas taip pat kilęs Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės žemėse ir reiškia: globoti, sergėti, saugoti, mylėti. „Mano nuomone, visų šių reikšmių prasmė labai glaudžiai susijusi su Vyčiu, kuris simbolizuoja subrendusį valdovą, pasirengusį garbingai apginti savo šalį„ – apie pavadinimo idėją pasakoja L. Borusevičius.

Aksesuarai save gerbiantiems vyrams

„Aksesuaruose užgimusios pagrindinės temos – lietuvybė ir patriotiškumas – dalykai, su kuriais patys augome nuo mažų dienų, stebėdami gražius pavyzdžius savo šeimose, o dabar tai neatsiejama mūsų kasdienybės ir socialinio gyvenimo dalis. Pastebėję praktinį tokių aksesuarų poreikį supratome, kad kuriant lietuviškumo tema, sukuriame puikią erdvę didelei vyrų auditorijai įprasminti patriotiškumą naujomis, šiuolaikiškomis formomis, kartu išlaikant eleganciją, klasiką ir didingą istoriją.“ , – apie savo vertybių darną kūryboje pasakoja įkūrėjai.

Tautine atributika papuošti produktai labai greitai atrado savo auditoriją. Kaklaraiščiai skirti šių dienų džentelmenams, garbingiems, rūpestingiems, atsakingiems ir mylintiems vyrams, kurie puoselėdami šias savybes atspindi Vyčio nešamas vertybes ir prisideda prie jų išsaugojimo, puoselėjimo. Kūrėjai džiaugiasi, kad kaklaraiščiais vos per porą veiklos mėnesių jau puošiasi gausus klientų būrys ir atskleidžia aksesuarų linijoje mėlyna spalva tapo pati populiariausia, galbūt dėl praktiškumo ir galimybės priderinti įvairiuose rūbų deriniuose.

Kaklaraiščiai skirti šių dienų džentelmenams, garbingiems, rūpestingiems, atsakingiems ir mylintiems vyrams, kurie puoselėdami šias savybes atspindi Vyčio nešamas vertybes ir prisideda prie jų išsaugojimo, puoselėjimo.

Prekių ženklo kūrėjai džiaugiasi, kad šiuos kūrinius teigiamai įvertino ir moterys, kurios tapo bene pagrindinėmis pirkėjomis: „Moterys mėgsta dovanoti kaklaraiščius antroms pusėms, tėvams arba kolegoms, tą ypatingai pastebime švenčių periode – per Kalėdas, dabar – artėjant Valentino dienai. Tačiau aksesuarus perka ir vyrai, dažniausiai tie, kurių kasdienis garderobas neapsieina be kaklaraiščio ryšėjimo. Tarp savo klientų turime mokytojų, teisininkų, politikos atstovų.“

Ateities planuose – nauji lietuvybe alsuojantys gaminiai

Kūrėjai paklausti apie rinkų plėtrą teigia neplanuojantys aktyvių žingsnių, tačiau augimo planai yra svajonių dalis. Idėjos autoriai teigia, kad Lietuvos istorija ir jos simboliai yra persipynę su daugeliu kaimyninių šalių, kuriems tie patys simboliai, kaip ir ant kaklaraiščio besipuikuojantis Vytis, irgi gali būti brangūs ir prasmingi. „Norėtume, kad Dabóti aksesuarais galėtų puoštis visi, kam Vyčio simbolis ir istorija yra svarbūs. Meilė savo šaliai ir patriotiškumas neturi sienų, tad su Dabóti ir stengiamės perteikti šią žinutę“, – kalba L. Borusevičius. Vis tik, ateityje kurdami kitus aksesuarus lietuviškumo temos kūrėjai neatsisakys ir jau dirba prie naujų idėjų, kaip dar galėtų išreikšti meilę Lietuvai.

Svajonė – įgyvendinti naujas idėjas bei paskatinti visuomenę drąsiai puoštis patriotiškumu

Sėkmingą startą lėmė produktų kokybė, dėmesys detalėms ir klientams. Kiekvienas kaklaraištis pas klientą atkeliauja tarsi maža, tačiau ypatinga ir istoriškai prasminga dovana. Dabóti vizija – skatinti kuo daugiau žmonių puoštis patriotiškumu ir tą daryti plačiąją prasme, nuo mažų kasdienių smulkmenų iki didelių gestų. Artimiausios svajonės išpildymas – fantazijų ir peteliškių atsiradimas Dabóti asortimente, o vėliau ir aksesuarai moterims. „Norime sukurti mūsų pirkėjams progas švęsti meilę Lietuvai ir tą darome nuoširdžiai patys tikėdami savo idėja ir negailėdami laiko kiekvienam į mus pasikreipusiam.“ – kalba autoriai.

Paklausti, ko palinkėtų sau ir skaitytojams, Aistė ir Lukas atsako: Linkime daug progų puoštis patriotiškumu, nes jis niekada neišeina iš mados!”

Susipažinkite:
Facebook: daboti.official
Instagram: daboti.official
El.parduotuvė: www.daboti.lt