Kūrybinė veikla dažnai yra veikiama įvairių ekonominių iššūkių, konkurencija su masinės gamybos produktais yra sudėtinga ir pareikalaujanti iš smulkaus verslo įkūrėjų didelio atsidavimo ir neblėstančios energijos. Lietuvos kūrėjai dažnai gamina unikalius ir aukštos kokybės produktus, tačiau dažnai sakoma, jog „pranašu savo krašte nebūsi“, tad šiandien kalbamės su gražios ir ilgametės šeimos verslo istorijos kūrėjais, kurių veiklos pagrindą sudaro kepurės vaikams ir suaugusiems. Kas lėmė kepurių krypties pasirinkimą ir kokie yra pamatiniai „BUBOO“ verslo principai pasakoja Erika ir Mindaugas Puodėnai.
Kepurė – tai daugiau nei aksesuaras

Pokalbį pradedame nuo prašymo trumpai apžvelgti dešimtmetį skaičiuojančią veiklos istoriją. Erika atvira: „Jau ne kartą spaudoje esame pasakoję apie savo šeimos verslą ir kad kepurių atsiradimas buvo sąlygotas mūsų sūnaus Dovydo gimimo bei tobulos kepurės paieškų.

Jeigu kalbėti visiškai atvirai – viskas prasidėjo nuo stilingos kepurės paieškų, o praėjus veiklos dešimtmečiui – galiu drąsiai pasakyti, jog dabar ant pjedestalo keliu funkcionalumą ir patogumą, o viduje slypintis kūrėjas džiūgauja, kad sunkaus darbo dėka pavyko išlaikyti ir mus iš kitų išskiriančius dizaino sumanymus.

Jeigu kalbėti visiškai atvirai – viskas prasidėjo nuo stilingos kepurės paieškų, o praėjus veiklos dešimtmečiui – galiu drąsiai pasakyti, jog dabar ant pjedestalo keliu funkcionalumą ir patogumą, o viduje slypintis kūrėjas džiūgauja, kad sunkaus darbo dėka pavyko išlaikyti ir mus iš kitų išskiriančius dizaino sumanymus. Esame ne naujokai rinkoje, daugelį veiklos metų vis kažkas bando mus pakartoti, tačiau mūsų klientai sutartinai kartoja, kad iš toli mato vaikus, dėvinčius „BUBOO“ kepures. Taip natūraliai gavosi, kad aplink susibūrė tvari bendruomenė, kurią mes vadiname didele „BUBOO“ šeima.“

Nors „BUBOO“ turi platų rūbų asortimentą – laisvalaikio kostiumai, suknelės, rūbai maitinančioms mamoms, tačiau E. Puodėnienė teigia, jog jai maloniausia, kad BUBOO šeima pirmiausia siejamas su kepurėmis. „Juk visiems atrodo, kas čia tokio sukurti gerą kepurę – dvi siūlės ir tiek. Bet aš visada kartosiu, jog jeigu vaikas ar suaugęs turi dešimtis marškinėlių, džemperių, kelnių ir kitų rūbų, tai kepurės vienam sezonui užtenka vos vienos, jeigu ji išties gera ir patogi. Tai aksesuaras, kurį ypač patys mažiausieji dėvės kas dieną bent kelis mėnesius – todėl jis turi gerai apsaugoti ausis, skalbiant neprarasti formos, o audinys atitikti sezonui keliamus reikalavimus.“ – tobulos kepurės ingridientus vardija Erika.

Viso kūrybinio ir gamybos proceso metu – aukščiausi reikalavimai

Paklausta, kiek laiko reikia vienam ar kitam gaminiui sukurti – „BUBOO“ įkūrėja atvira: „Vien kepurei sukurti, ištobulinti, pratestuoti reikia pusės metų. Aš moku siūti, bet nesu siuvėja, todėl visą procesą derinu su laiko patikrintomis konstruktorėmis, siuvyklomis ir pan. Mūsų gaminiams reikalingi ne tik tam tikros kokybės audiniai, bet ir įranga, su viena buitine siuvimo mašina mūsų kepurę vargu, ar pavyktų atkartoti. Lygiai tokie patys reikalavimai keliami ir rūbams, tik procesas užsitęsia dar ilgiau, o jeigu nepavyksta įgyvendinti sumanymo – neretai tokie gaminiai ir neišvysta dienos šviesos.“

Net naują spalvą kai kada įvesti yra iššūkis, nes geriausio audinio paletėje trūksta norimo atspalvio, o rizikuoti kokybe ir rinktis kitą audinį vien dėl dizaino – ne „BUBOO“ kelias.

Erika su Mindaugu teigia, kad naujų gaminių pastaruoju metu išleidžiama mažiau ne tik dėl to, kad kepurių kūrimas tiek laikui, tiek finansams imlus procesas, bet teko sau pripažinti, kad per veiklos metus buvo išbandyta šimtai prototipų, kurių tik apie 20 liko asortimento dalimi. Net naują spalvą kai kada įvesti yra iššūkis, nes geriausio audinio paletėje trūksta norimo atspalvio, o rizikuoti kokybe ir rinktis kitą audinį vien dėl dizaino – ne „BUBOO“ kelias. Mes norime žiūrėti kiekvienam klientui akis, esame įkūrę BUBOO šeimos klubą, su kurio nariais bendraujame betarpiškai, todėl bet kokia klaida mus pasiekia itin greitai, tad dirbame taip, jog temos būtų malonios ir džiuginančios abi šalis“.

„Mes nesiuvame nei pagal galvos matmenį, nei iš norimo audinio, tačiau kiekvienas tikrai ras pas mus geriausią kepurę, kurią išaugęs vaikas galės perleisti broliams, sesėms, kaimynams ar mama parduoti antrinėje rinkoje.“ – kalba šeimos verslo atstovai.

Kokybės garantas – klientų atsiliepimai

Gal penkerius pirmus veiklos metus labai daug eksperimentavę, ieškoję naujų tekstūrų, formų, atspalvių, „BUBOO“ įkūrėjai sako, jog vieną dieną suprato, kad su šiandienine jų prekių ženklo pasiūla būtų galima užauginti bent 10 skirtingo amžiaus vaikų ir nei vienas neturėtų vienodos kepurės.

Nuo skirtingams sezonams skirtų kepurių kūdikiui iki „Luxury“ kolekcijos aksesuarų seneliams, tėvams, nuo mažylio iki 99+ metų seonolio – esame tikri, kad nei Lietuvoje, nei turbūt pasaulyje tokio gausaus vien kepurių asortimento neturi joks kitas prekių ženklas.

Nurimti ir pajusti užtikrintumą savo produktais leido klientų atsiliepimai. „Kai mama pirmagimį išleidusi į mokyklą, antram vaikui po 7 metų sugrįžta ieškoti tokios pat kepurės, kokią turėjo jau ugtelėjęs sūnus kūdikystėje, supranti, kad mūsų gaminys išlieka galvoje ilgus metus kaip nepakeičiamas gaminys, kuriam nesinori ieškoti analogų. Todėl ir kovojame dėl kiekvieno patikrino audinio nenutrūkstamo tiekimo, todėl valdome savo kūrybines mūzas, kurios vis šnibžda naujas idėjas, tačiau mūsų verslo vertybė – laiko patikrinti gaminiai ir mūsų suburtos gausios BUBOO šeimos klubo narių lojalumo išsaugojimas – nugali viską.“

Gaminiai, kuriuos drąsu dovanoti

Dažnai Lietuvos kūrėjai sako, jog lietuviški rūbai ar kepurės norima dovanoti prekė, bet baimė, jog kažkas gavėjui netiks ir bus sudėtinga grąžinti / pakeisti – stabdo nuo tokios idėjos.

„Mes turime išdirbtą dydžių lentelę, o ir patys konsultuojame ketinančius tapti BUBOO šeimos dalimi, kaip pasirinkti geriausią dydį. Vieni nori gaminio „ant išaugimo“, kitiems reikia „čia ir dabar, be rezervo“

Erika Puodėnienė sako, kad „BUBOO“ kepurės ar rūbai yra itin norima ir dažna dovana. Versli moteris sako suprantanti, jog baimes sukelia tai, jog dauguma prekių rinkoje gaminama po užsakymo, pagal individualius matmenis ir tokie gaminiai dažnai tampa nesusipratimų objektu. „Mes turime išdirbtą dydžių lentelę, o ir patys konsultuojame ketinančius tapti BUBOO šeimos dalimi, kaip pasirinkti geriausią dydį. Vieni nori gaminio „ant išaugimo“, kitiems reikia „čia ir dabar, be rezervo“ – komunikacija ir patirtimi grįsti patarimai padeda pasirinkti geriausiai, o jeigu vis tik jau gavus prekę pasirodo, jog reikia keisti, tai darome be jokių atsikalbinėjimų, nes mums kliento pasitenkinimas itin svarbus. Mes pažįstame savo gaminius, tad jeigu parašys mama, kad gavo ne tos spalvos ar ne to dydžio kepurę – nenešiotą gaminį su etiketėmis pakeisime net be pirkimo dokumento.

Baigdama pokalbį Erika paatvirauja, jog visada peržiūri, kaip nešioti „BUBOO“ gaminiai pristatomi perpardavimo, naudotų daiktų platformose. „Aš pagal atspalvius ir jų leidimus matau, kurių tai metų kolekcija ir dažniausiai 4-6 metų gaminiai (greičiausiai nešioti bent 2 vaikų) pristatomi kaip labai geros kokybės ir parduodami už daugiau kaip 50 % mūsų  kainos. Mane tai maloniai stebina ir motyvuoja kurti, nes vadinasi kuriame tai, kas turi net išliekamą vertę“.

Įsigyti: https://buboo.lt/vaikams/kepures-salikai